الرئيسية / حوادث وقضايا / رسالة «أسامة الهادي» من محبسه في عيد ميلاده

رسالة «أسامة الهادي» من محبسه في عيد ميلاده

كتب – يوسف عباس

 Screenshot_٢٠١٨-٠٧-٠٦-١٩-٠٥-٤٣-1

بعد أربعة أشهر داخل محبسه دون علم أحد “اسامة الهادي”، المتهم بقضية الانضمام لجماعة إرهابية، يكتب أول رسالة إلى كل متابعيه قبل عيد ميلاده بأيام، وقبل جلسة التأجيل القادمة وقد قال المطرب الشاب في نص رسالته:
“اليوم جوه السجن وانت مظلوم بيعدي كأنه سنة، سواء كنت تعرفني او متعرفنيش، ارجوك ادعيلي..
بسبب ان رامي عصام نزل اغنية ضد النظام انا مليش صله او علاقة بيها، انا محبوس علي ذمة التحقيق و متوجهلي تهمة انضمام لجماعة ارهابية ! و ده كله بسبب اني من تلات سنين رامي طلب مني اني اضبطله شوية حاجات علي الصفحة بحكم شغلي ك social media specialist و خبرتي في ادارة و تسويق الصفحات و علاقتي المباشرة بفريق دعم فيسبوك، و خلاني واحد من الأدمنز على الصفحة علشان أقدر اعمل ده،
و ده اللي حصل و بيحصل مع فنانين كتير سواء في وسط الفن المستقل او خارجه، و برغم انه الناس التانية اللي معايا في القضية قالوا في محاضر التحقيق انه مليش اي علاقة بإدارة الصفحة، و برغم ان اسمي مش مكتوب علي الاغنية، و ان علاقتي برامي عصام نفسه مقطوعة من سنين، أنا لسه محبوس.
حالتي الصحية بتسوء يوم عن يوم و نفسيتي أسوأ و أسوأ، و تقريبا خسرت كل حاجة فنيا و ماديا.. ادعولي .. حاولوا تساعدوني.. ومتنسونيش..”

يذكر أن بعض من أصدقاء الهادي قد قاموا بتفعيل هاشتاج #الحرية_لهادي، والذي انتشر مؤخرًا بعد أن طلب الكثير النظر في القضيّة التي لا تخص الهادي بشئ، حيث اكد كل من معه إن علاقته برامي عصام مقطوعة منذ سنوات، وأكدوا أيضاً إنه لا علاقة لة بالأغنية التي إنتشرت إنتشار سريع للغاية، ومع كل هذة الإعترافات أسامة الهادي بصحبة كل من شادي حبشي وأحمد شوقي وجلال البحيري داخل الحبس، فقط لمشاركتهم في أغنية.

عن admin1

شاهد أيضاً

Screenshot_٢٠١٨-٠٨-١٣-٢٠-٤٧-٠٥-1

ضبط 15 ألف قرص مخدر وأدوية غير مصرح بتداولها

كتبت – كريمة جمعة تمكنت الأجهزة الأمنية بالبحيرة، بإشراف جمال الرشيدي مدير أمن البحيرة، من ...